Referencer

Vi hjælper både store og små – offentlige og private. Gennem årene har vi samarbejdet med mere end 300 tilfredse kunder i hele landet. Nogle kunder bruger os som projektleder og tovholder i netop den periode, de føler de har brug for assistance til fx et udbud – andre kunder har vi faste samarbejder med i alt fra udbudsprocesser, til kontraktstyring, rekruttering, sparring i hverdagen osv.

Vi er altid kun et opkald væk, og vores kunder værdsætter vores løsningsorienterede tilgang til opgaverne, vi bistår med. Er du i tvivl om vi kan hjælpe netop dig og din virksomhed, er du velkommen til at kontakte os til en uforpligtende snak, ligesom mange af vores kunder gerne stiller op til en snak omkring hvilke fordele der kan være ved at indgå et samarbejde med os.

”Kantinemægleren er for DLG en værdifuld sparringspartner i styringen af vores kantinekontrakt. Kantinemægleren giver nøgterne og objektive vurderinger af det leverede produkt og hjælper os med at sikre at aftalen overholdes.”
Thomas Kirkegaard
Facility Manager, DLG

Et udpluk af vores kunder

Kundecase - samarbejde med DLG omkring udbud og efterfølgende kontraktstyring

Hvordan sikres et gennemtænkt udbudsmateriale og en sikker udbudsproces, når der søges en ekstern kantineleverandør i et nybygget domicil?Det spørgsmål stod DLG overfor i 2020, da de skulle åbne dørene på deres nye adresse i Fredericia. Mere end 300 kolleger skulle have deres daglige gang i huset, og kantinedriften skulle udliciteres til en professionel leverandør. Men der er ofte flere spørgsmål end svar, når udformningen af et udbud ruller afsted, så den naturlige løsning blev en investering i fagspecialister:Her blev Kantinemægleren inddraget som DLG’s sparringspartner og som ansvarlig for hele processen. Fra første dag kunne vi lade vores ekspertise med håndtering af cases som denne skabe en tryg proces, hvor vi leverede et nuanceret indblik i de mange overvejelser og spørgsmål, vores kunder sidder med. Facility Manager, Thomas Kirkegaard, er ikke i tvivl om, at investeringen i ekstern rådgivning var værdifuld:
”Set i lyset af den faglige rådgivning som Kantinemægleren har budt ind med, er pengene godt givet ud.. I et kommende udbud vil DLG naturligvis gøre brug af den faglige ekspertise igen”.
Med vores professionelle tilgang skabte vi den korteste vej til det rigtige match, hvor både udformningen af materialet såvel som udvælgelsen af leverandør blev gjort tydelig og ligetil.Én ting er den lavpraktiske rammesætning af udbuddets forudsætninger, men vi indarbejder naturligvis også vores kunders forventninger, kultur og behov – samt udnytter vores detaljerede forståelse for branchens tendenser. Udbuddet blev derfor også præget af et fælles fokus på arbejdet med bæredygtighed og minimering af madspild som en synlig del af dagligdagen. Thomas Kierkegaard fortsætter:
”Den udbudsrunde, som DLG har gennemgået sammen med Kantinemægleren, har været konstruktiv, effektiv og udbytterig. Der er stor tilfredshed med valgte leverandør, som opfylder kravspecifikationen fuldt ud i et åbent og ærligt samarbejde”.
På den anden side af udbudsprocessen er samarbejdet mellem DLG og Kantinemægleren overgået til at være kontraktstyring. Her er tilfredsheden heller ikke til at tage fejl af.Gæsternes tilbagemelding i kantinen er steget fra middel til topkarakter som resultat af vores kontinuerlige fokus på kvalitetsløft, hvor vi som partner tør udfordre, stille de rigtige spørgsmål og altid søge forbedringer inde for kontraktens rammer:
”Kontraktstyringen giver DLG værdifulde vurderinger – nøgterne og objektive – af det leverede produkt og spiller en vigtig rolle i forhold til at sikre, at aftalen overholdes. Kantinemægleren er altid kun et telefonopkald væk, og i uventede situationer som corona og inflation er Kantinemægleren en vigtig sparringspartner i at tilpasse set-uppet og verificere budgetter mv.”.
Det er noget helt særligt at følge vores kunder og partnere fra start til slut og være en afgørende tovholder i en vigtig beslutning. Den åbne dialog er og bliver hovedingrediensen, som sikrer, at vores kunder gang på gang viser os tilliden til guide dem mod velsmagende beslutninger.
Mindre Læs hele casen